maandag 17 augustus 2009

ding 19 sociaal netwerken

Dit ken ik al: geruime tijd heb ik een hyvespagina en ook LinkedIn. verschil zit hem in het gebruik. Ik zie LinkedIn als zakelijk netwerk en hyves meer sociaal. Al melden zich steeds meer vrienden en klennissen zich bij LinkedIn aaan die zich dan wat zakelijker gedragen. Zaak is voor de bibliotheek om men te wijzen op de mogelijkheden, iniden ze het nog nietw eten. In het onmderwijs ( dus als mediawijs persoon) wijst de bibliothecaris ( mediacoach) op de gevaren. Veel dezelfde als bij email, chatten maar ook, zet niet alles zomaar op je hyves pagina. Zo langzamerhand kenmt iedereen de verhalenw el van eenw erkgever die de hyves pagina van een sollicitant bekijkt. Jongeren hebben een speciale jongerennetwerk, wat ik een geode ontwikkeling vind zodat ze toch weer een uitlaatklep hebben. maar ook daar kan ik een volwassene zich aanmelden als een zestienjarige, lijkt mij!

2 opmerkingen:

  1. Maar zou je als bibliotheek zelf ook actief moeten begeven op de sociale netwerken? En wat zou je daar dan gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind je van een De Bibliotheek-hyves met info over de nieuwste kinderboeken (en wat vond je ervan?), kinderboekenweek (kom je ook?), de origineelste spreekbeurtonderwerpen, moppen, nieuws, interviewtjes.....
    Zomaar een idee... zou zo leuk zijn om te maken, maar willen we dat? Of liever iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen